dimecres, 2 de febrer del 2011

Xocolates Aynouse l'Artesà

Us presentem un nou productor col·laborador del Projecte Marieta.
Hola, el meu nom és Xavier Rodríguez, i sóc un elaborador artesanal de xocolata. Desprès del meu pas fa anys per Xocolates La Vall d'or, Cellers-Torà, i ser posteriorment cap d'obrador de Xocolates Jolonch d'Agramunt, vaig decidir obrir el meu propi obrador de xocolata, basant-me en la filosofia del cacau. Per tant, elaboro un tipus de xocolata completament natural sense additius ni aromes ni essències de cap tipus.

La Xocolata: Barrejant tres varietats de pastes pures de cacau, Àfrica, Venezuela i Equador, mantega de cacau i sucre de canya de l'illa Reunión, elaboro la meva xocolata. Una xocolata peculiar i diferent, ja que en el procés no utilitzo cap emulgent (lecitina) i no dissimulo ni l'aroma ni el gust del cacau (vainilla o vainillina), tampoc la refino; així obtinc una xocolata autèntica, amb una textura, un gust i un aroma diferents.

Les peculiaritats d'aquesta xocolata són: una textura terrosa i un intens sabor i aroma de cacau. A l'obrir la tauleta trobareu que no és brillant i que té taques blanques (tacat). Al no portar estabilitzants ni abrillantadors, la mantega del cacau cristal·litza més ràpidament i s'obté aquest tacat, i a l'utilitzar sucre da canya verge s'hidrata molt més que el sucre blanc comú.

Xocolates Aynouse l'Artesà
Xavier Rodríguez
C/ Pompeu Fabra 2
Agramunt (Urgell)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada